Sunday, December 12, 2010

dah bersemak suda~

lame nye tk update blog. biasak lah, orang bekerjaya cam aku ni bz memanjang. pegi meeting tu, conference ni, seminar tu, gathering ni.. senang citer memang sebok tak hengat lah! *sengaja ija ni carik nahas, cakap jelah malas nak update pastu takdak idea nak tulis pa*

minggu ni cam giler sket. last week pon same. last week minggu dapat gaji. so aku kene pergi settle kan gaji yang dibayaq menggunakan cheque sebabnye aku takdak akaun ambank. masuk ni dah tiga bank account aku ade.. *wahh~ bunyik cam kaya-raya jek ija ni, sampai 3 bank account*. keje baru, akaun baru. lepas neh lau aku tukaq keje lagi, tak tau lah depa pakai bank ape pulak.

cuti maal hijrah selase lalu aku telah berhijrah. tapi tak lame. dari pagi dalam kul 9 pagi sampai kul 6 petang jek. berhijrah ke kota metropolitan kl... tujuannye: pada asalnye nak jumper member tempat keje lame. dah sebulan tak jumper. nak lepas rindu kate orang.. malam isnin tu aku tanye lah dia esok ade plan ape-ape tak. kebetulan pulak dia nak pi ronda kl, aku pon nak join sekaki lah jugak. aku pon kebetulannya nak pi transfer duit dari ambank ke mybank. dah alang-alang keluar tu, aku teruskan perjalanan aku ke lrt cempaka. aku turun kat masjid jamek, seperti yang kitorang dah deal malam tadinye. member aku ni orang kelate. kecil molek jek orangnye. dia cakap makcik dia pon nak join sekaki dalam ekspidisi kitorang tawaf jalan t.a.r. aku tak kesah asalkan jangan lah depa lame sangat join kitorang.. [selfishnye] sebab plan aku nak kuar ngan member aku jek. tak termasuk pakej famili. hari tu kitorang masuk semua house, pi borong tudung kat muaz tekstile [aku tak borong, rembat barang satu dua ja, rombongan kelate ni yang memang pakat borong. lau boleh nak beli satu kedai], pastu pi kat area arked masjid india. borong sakan lagi rombongan kelate ni. kalau nak dikire-kirekan, ade lebih sepuluh helai tudung diborong oleh makcik member aku neh. katenye leh wat niaga kat kampung. bagus pemikiran orang kelate. pemikiran bisnes. kuase membeli pon tinggi. aku tengok ja suda. dah puas tawaf jalan t.a.r, depa pon pakat nak balik. aku pon dalam hati "alhandulillah... akhirnye, beransur jugak" lepas depa blah, kitorang pi makan kat pertama kompleks. dah tu pi solat jap kat surau dalam pertama pastu pakat round sogo jap before balik. dalam kul 4.30 kitorang pon pakat bersurai. heh, ni part yang best... patutnye aku dah naik lrt tu teruih je lah balik, ni tak, sempat lagi tu nak singgah times square! kononnye nak pi tengok buku kat borders. tengok memang tengok, tapi duit jalan jugak. aku pon telah membzirkan duit membeli notebook yang harganye RM13.90. mulanye nak beli buku baru yang dah lame tertangguh tapi teringat ade buku yang belum abis bace, niat tu aku tangguhkan sekali lagi. ari tu jugak dua kali aku withdraw duit... dah namenye ade tiga bank account~ *patutnye maal hijrah bermuhasabah diri bukannye bershopping sakan.. ija, bertaubatlah...*

orang gila borong tudung kat muaz

borong baju suda

borong tudung lagi

anda nampak gadis bertudung hijau di depan itu? tu lah member teman

perkara yang berlaku minggu ni jugak adelah transformasi (bukan kerajaan) interior rumah aku. makcik aku dah niat abis nak tukaq tikar getah dia yang dah koyak rabak ni secepat mungkin. pasai apa? akceli, satu rumah ni dah diserang pijat. abis badan aku dibuat taman mainan dek pijat celaka ni. dia cakap pijat ni dok dalam tilam. aku pon telah diberi arahan untuk membeli tilam baru untuk menggantikan tilam yang aku pakai yang telah pon menganjak usianye lebih sepuloh tahun. lame dowh~ tapi aku beli tilam murah ja, pasainye takdak dalam bajet aku untuk bulan ni untuk beli tilam baru tapi apabila ia merupakan arahan pihak berkuasa, aku terpaksa akur. baru petang tadi selesai suda sesi menukaq kesemua tikaq getah [kecuali dapur]. 

erm~ ape lagi yek nak story? hah, tadi baru bayaq bil internet, so jap lagi aku nak bukak youtube tengok anime feveret aku pulak.



esok lusa aku bukak citer lain pulak yek. ti korang bosan pulak tak dengaq citer aku *bajet cam femes sangat ija neh~ tampar diri sendiri*

No comments:

Post a Comment