Sunday, November 21, 2010

Nak jadi penulis..

aku dah start menulis semula.. tu hobi tu.. mane lah tau lah wat duit ngan hobi kan. kan sekarang ni banyak orang jadikan hobi salah satu punca pendapatan.. tapi aku menulis untuk suka-suka. wat kepuasan diri sendiri. dulu aku menulis memang guna cara kuno. pakai pen dan kertas. sekarang dan advance. pakai komputer. tu pon lepas microsoft word telah berjaya diinstall semalam. hahaha..


aku ni memang suka menulis. bermula dari sekolah menengah kat sg buloh dulu. dengan itu aku nak berterima kasih kan sorang member aku ni yang namanye Nurul Hanna Hussein Shah atau name manjenye Nana. Nana, mane ko hah? puas aku carik ko kat fesbuk tak gak jumpe-jumpe. Nana lah yang memulakan hobi cambest ni. kitorang wat join-venture novel untuk suka-suka. citer pasal cinta remaja lah. 


lepas pindah jb pon aku tetap teruskan menulis. cam-cam citer aku tulis. sampai lah subjek feveret aku kat sekolah adelah esei. especially english esssay. kalau aku start mengarang, meleret-leret jadinye. haha. habit buruk aku.


dari menulis gak aku dah minat membaca. mase tu kat sekolah nak beli novel mahal nak mampus. nak pinjam aku ni shy-shy gitew. so aku bace jelah buku-buku literature sekolah. novel literature yang best aku penah bace adelah Phantom of the Opera. tu adelah sukatan literature untuk kawasan sekolah kl dan selangor mase aku form 2. memang satu citer yang best. tapi lau orang lain tak suke, ade aku kisah?


walaupon literature best, aku tak minat sangat poem-poem. ye lah. aku ni mane lah ade bakat nak bersyair bersajak bagai.. nak susun ayat wat pantun pon belum tentu aku leh wat. lagi-lagi nak ayat bajet syahdu gitew. aduss..


so sekarang ni, aku dah start balik menulis setelah sekian lama pending, postpone dan sewaktu dengannya. citer nye diangkat dari filem antu korea feveret aku, Wishing Stair yang aku ubah sket jalan citer dan character nye. mood dia tetap sama.


chance korang tuk bace citer aku? tu korang tunggu je lah.. jeng jeng jeng..






nanti aku dah jadi penulis terkenal, aku nak jadik pengarah cum penerbit filem pulak. pastu aku canang yang filem aku ni leh jadik box office mencatat 80 juta ringgit gitew... wah!! cita-cita tak nak blah!!

6 comments:

  1. bgs2..mana la tau blh tulis novel mcm harry potter ker, kaya oo..

    ReplyDelete
  2. heh.. rezeki tu.. penulis harry potter tu ade bau2 bacang ngn aku sbenarnye.. aku yg suh dia tulis psl harry potter.. hakhakhak (x nak blah!!)

    ReplyDelete
  3. erm..sounds good..
    akak lbh suka poem dari novel yang panjang meleret tu...tapi in malay la..hahahhhaaa
    puisi moden..

    ReplyDelete
  4. poem x reti nk menjiwai.. ye lah. kita bknnye budak sastera yg jiwang gitew

    ReplyDelete
  5. erm...yer la...akk rs kau lbh menhjrd kepada fiksyen..betul??

    ReplyDelete
  6. hah! bingo! mereka cerita memang habit buruk ku

    ReplyDelete