Wednesday, November 17, 2010

bila mau tidoq ni?

jam pc dah kul 2.25 m (mase start tulis entri ni). mulenye tak nak tulis. takdak idea la. ni [on baru je bukak internet. lambat giler online arini. bajet taknak online tapi dah bosan bukak la. mate ni pulak tak reti nak mengantuk pulak dia...

tadi lepas balik keje terus solat and tunggu maghrib. mandi, dinner and terus wat keje. keje yang sengaja ditangguhkan berminggu lamenye. pasai apa? malas. tu penyakit kronik aku..

kul 8 aku pon start pulun sampai siap keja. tu pon siap dalam kul 1 pagi. mak aih! apa kebendanya tu? heh..


ni lah yang aku dok kerjakan.. aritu dah siap baju. tapi hemming tak jahit lagi. tadi siapkan sarung pulak. wat hemming sekali.. tengah dok terkedek-kedek mesin singer season aku tu sempat lagi melayan anak-anak.. (anak kucing ye.. I belum kawen lagi..) depa dok rayap keliling kaki aku. akhirnya siap.. dah boleh pakai raye sok..

tapi, ni bukan baju aku.. raye haji ni takdak baju baru. baju raye pose aritu pon aku tak alter lagi. so aku pakai baju lame jek.. jadilah.. daripade tak berbaju langsung.. gitew?

oh ye.. pagi tadi on the way pi keja aku rasekan diri aku dalam keadaan bahaya. pasal apa? mase tu aku dalam tren dari umah aku. aku perasan yang pakcik dreba tren ni bawak laju semacam. behenti kan stesen  pon barang 1-2 saat jek. lepas tu, bile tren dan lepas stesen miharja sekali bersaing dengan tren dari sri petaling. berlumba la katakan! pakcik ni makin laju. ye lah.. aku dah cuak tadi kot-kot berlanggaq ngan tren lagi satu. jadik kes pulak kat situ.. 

moral of the story: bawak kenderaan tu berhemah. nak laju leh tapi pada tempatnye lah.. nak bawak basikal roda tiga pon kene patuh speed limit taw!

hemm.. dah la tu nyah.. aku dah tak tau nak tulis pa lagi ni.. anyway..


SELAMAT HARI RAYA
AIDILADHA..

cantiklah pulak kaler-kaler..

No comments:

Post a Comment