Saturday, November 27, 2010

melayan ke laut

arini memang aku ade sedikit frust. ekceli, ade dua ke-frust-an. tu termasuk yang semalam punye. tapi hal semalam sat lagi cer. yang aku frust sekarang adelah line internet yang memang tahap gaban nak mampos. sungguh celaka. arini aku nak loading game fesbuk feveret takleh. pesal ntah! nak berkali-kali aku refresh pastu reload page tetap tak dapat bukak. sial sungguh! dah dah lembab nal loading.  tapi cam ade satu perasaan yang mengganggu aku yang mengakatakan masalah berpunca dari time aku bayaq internet aritu.

nak jadik cer, aritu ari sabtu. memang tarikh yang sepatutnye dah bayaq bil. tu aku dah story dalam entry lepas. esoknye aku pi bayaq kat tempat yang dikira tak berapa authorized untuk bayaq bil internet tapi dah dateline punya pasai pulak tu kedai kuning tu kate system down, aku pi bayaq jugak lah kat kedai yang tak berapa authorized tu setelah depa jugak yang recommend. so sejak ari tu line internet ni cam gampang jek. sadis. celaka. aku nak upload gambar pon payah. kalau aku tau nak je aku gagahi kaki pi kl bayaq bil. tak kisah la jauh ke hapa janji line okehh.. :(

dengan itu fesbuk manjadi satu perkara yang amat membosankan dikala ini. baik aku layan novel mini dalam buatan aku. dok tulis citer antu malam-malam bute ade gak pekdahnye.

nak citer pasal second frust adelah acara marathon aku lepas balik keje. gila ape ko ija marathon lepas keje? semalam ujan tak berapa nak lebat so aku ngan colleague berjalan menuju ke monorail raja chulan. time tu dah nak maghrib lah. bajet keje lawfirm balik tak tentu. tapi lau ikut letter offer balik kul 6. sampai kat stesen tengok bapak ramai giler orang memang OMG (oh-memang-giler). orang beratur sampai melimpah ke tangga. aku naik atas tengok dua-dua belah same. ni mesti kes tren lambat nak sampai. pulak tu ujan. monorail bile ujan jadik cam astro. aku tunggu dalam sepuluh minit satu bayang muka tren langsung takdak. orang pun dah banyak menyampah tunggu lelama kuar balik. seb baik gak aku pakai pass monthly, tak yah nak beratur return tiket.

bab marathon aku pon start. memula berjalan ala-ala tourist baru sampai kl. siap snap-snap gambar taman yang belum nak siap kat jalan simpang raja chulan - sultan ismail. memang banyak kete dan banyak jam. raja lawan sultan. masing-masing tak mo kalah. apelah ngarut nih~ demm.. sambung. aku pon jalannnnnn (bajet cam jauh perjalanan tu) sampai bustop bb (stands for bukit bintang ye people). bajet nak naik bas. tapi sebatang muncung bas pon aku tak nampak. yang aku nampak yelah orang yang berpusu-pusu depan aku jalan terus. diorang ni cam orang-orang kat monorail tadi. agaknye depa nak jalan pi hang tuah kot.. memula cam hesitate. nak jalan ka nak tunggu. jalan ka tunggu. last-last aku amik keputusan untuk teruskan marathon. kalah pon takpa janji sampai rumah cepat. so aku pon berjalan lah secepat yang mungkin ngan kasut baji aku yang asyik tertanggal tapak dia ke hang tuah. kasut ni pon satu. aku baru beli satu-satu tanggal. celaka. dah la mahal. pulak tu ujan (tapi time tu dah berenti ujannye) dan pagi tu aku baru je bubuh gam kasut kat tapak. dalam hati berdoa janganlah tapak kasut ni wat hal dalam aku tangah marathon nih~ udahle dah malam.

tapi semalam memang ramai yang berjalan ke hang tuah tanpa manaiki monorail. mane tak nye nak menapak kat stesen sampai kul 8.30 pekajadahnye? ropenye baru tadi aku tau apesal monorail cam bangsat semalam. ade pokok tumbang atas landasan kat depan hard rock cafe sultan ismail. patut la tak nampak bayang. tu pon aku bace metro lepas aku sampai rumah tadi.

sejak tukar keje ni aku dah kurang alert ngan berita-berita muktakhir. idup aku sekarang ni digelumangi ngan saman-menyaman, surat-menyurat, tuntut-menuntut, bank tu, bank ni, court tu, court ni, sampai nak lunch pon kekadang tak sempat. apetah lagi nak bersenda tawa sambil bace surat kabo sambil menghirup teh o suam.


harap esok aku boleh happy-happy. ceria-ceria. layan muvi (harap tak menghampakan). jalan-jalan ngan member poli adelah perkara nikmat selepas mengalami saat frust. yeahh!

2 comments: