Sunday, November 7, 2010

Kisah Si Couch Potato part 1

nak confess ni..



i belum ade boyfriend..



opps! not that...


pasal ape yang aku suka buat diwaktu lapang. ni hobi yang agak kurang sihat YEE..

tapi, ade aku kesah? hahaha...

kalau orang lain hobinye bemain bola, bersukan, bersoh-sial, aku pulak tak. mase aku terluang dan dibazirkan didepan idiot box. HUH? IDIOT BOX? some people said la.. bagi aku, itu adelah kotak ajaib yang menjana imaginasi aku. TV!! taadaahhhh....

kat bwah ni adelah antara citer-citer wajib-tonton aku.

THE OC

mengisahkan sorang troubled teen [Ryan] yang selalu kena tarbi ngan parol officer dan punyai drug history (anak2, jangan tiru ini YEE..). satu hari sorang peguam bela [Sandy] telah mengambil beliau sebagai anak guam dah bailed him out of jail. lawyer ni siap kasi offer nak tolong anak muda ni kembali ke jalan yang lurus semula. lawyer ni pon kasi dude ni tinggal ngan family beliau dan sekali gus memberikan anak beliau [Seth] seorang kawan. mamat ni setuju sebab dia tak tau mana nak pi lau dia kuar jail. lepas tinggal ngan lawyer ni, dia jatuh chenta sama gadis yang dok sebelah umah dia [Marissa]. macam-macam yang depa lalui untuk bersama. gadis ni pon ade internal crisis ngan family dan diri sendiri. so depa help each other lah.
citer ni set-up di orange county (to pasal citer dia name THE OC) kat california nun. yang best  pasal citer ni almost each episode ade jer band-band cambest perform. ala-ala cameo gitew. antaranya Bloc Party, Phantom Planet (yang jugak nyanyik for opening credit with their popular song - California) & ramai lagik lah.
citer ni sangat best sampai aku tengok re-run dia berkali-kali. mak aku pon join sekaki tengok citer nih.
starring: Benjamin McKenzie (Ryan Atwood), Peter Gallagher (Sandy Cohen), Mischa Barton (Marissa Cooper), Adam Brody (Seth Cohen), Rachel Bilson (Summer Roberts), Kelly Rowan (Kirsten Cohen), Melinda Clarke (Julie Cooper-Nichol), Tate Donovan (Jimmy Cooper)

GOSSIP GIRL

gossip girl is here. your one and only source into the scandalous life of Manhattan elites... you know you'll love me, XOXO, gossip girl

heh~ tagline GG yang paling aku sukak. citer ni memang best tahap gaban. tapi saranan aku adelah untuk 16 year-old and above. pasal apa? you all tau-tau je lah yekk..
the reason aku tengok citer ni pasal story line yang best. langsung takdak cam drama melayu kat mesia ni. yang tu mintak maap. aku tak layan (except yang ade lawak & klakar). pasal kedua pulak mestilah pelakon pojaan hatiku... yang tak lain dan tak bukan.. ED WESTWICK! aiyoh.. memang cair wa cakap sama lu ngan mamat nih! ED memainkan watak bad boy CHUCK BASS dalam citer nih. banyak gak character2  lain yang cambest serta guest star dalam citer ni cam Michelle Trachtenberg [Gorgina Sparks], Hilary Duff [Olivia Burke], Tyra Banks [Ursula Nyquist] termasuklah Lady Gaga, Sonic Youth & ramai lagik yang berlatar belakangkan Upper East Side, New York yakni tempat orang2 elite New York tinggal.
citer ni agak lain coz every character ade citer & drama tersendiri dimana in the end akan bersangkut paut ngan character yang lain. aku nak story kat sini pon tak reti melainkan korang tengok sendiri camne citer nye. memang akan membuatkan mata korang bagai digam ngan gam gajah kat tv tu. starring: Kristen Bell (voice of Gossip Girl), Ed Westwick (Chuck Bass), Leighton Meester (Blair Waldorf), Blake Lively (Serena Van der Woodsen), Chase Crawford (Nate Archibald), Taylor Momsen (Jenny Humphrey), Penn Badgley (Dan Humphrey).

mamat   ni   lah   yang   bikin  hatiku   gundah   gulana..
oh   CHUCK..
*sick*

                                                                                                                                







GILMORE GIRLS

memang tak penah miss! it's a must-see drama. sape yang tak tengok citer ni memang rugi! best giler. 
mase awal-awal season citer ni, mamat yang berlakon dalam The OC [as Seth] turut berlakon dalam citer ni. tapi  awal2 season je. another teen drama yang best. yang lebih bagos korang tengok dari drama melayu.
citer ni mengisahkan Rory @ Lorelai Gilmore [Alexis Bledel] yang always terjerat antara chenta beberapa orang mamat. ni bukan pasal Rory ni playgirl ke apa. dia baeekk sangat. cam bidadari. so ade je mamat yang tercair ngan Rory ni. dah la cantek.cucu orang berada. pandai lagi bijaksana pulak tu. sape lah yang tak mo wat menantu.. antara mamat yang pernah singgah dalam hidup Rory adelah Tristan [Chad Michael Murray - One Tree Hill], Dean [Jared Padalecki - Supernatural], Jesse [Milo Ventigmilia - Heroes] & Logan [Matt Czuchry - Eight Legged Freaks]. isu mamat always ade dari Rory zaman Stars Hollow public school ke chilton Preparatory School (private school) hingga lah ke Yale Univesity. walaupun Rory cantek, bijak dan menawan kalbu, mak dia (Lorelai) sorang yang optimist dan independent sebab Rory dilahirkan ketika maknye umur 16 tahun (again anak2, jangan hangpa tiru ni). ape-ape pon Rory mesti ngan mak dia. nak wat apa pon mesti mintak pendapat mak dia. mak pulak jenis supporting lagi sporting.





ni antara series cambest yang aku tengok tatkala orang lain pulun study untuk SPM. hahaha.. kantoi la pulok!
nanti aku sambung lagi yek series lain pulak.

No comments:

Post a Comment