Sunday, November 14, 2010

citer Raye belum basi

Raye haji dah nak dekat. next wednesday jek. tak sabaq tul nak cuti. tapi aku bukan nak story pasal raya haji. pasal raya posa aritu. 


apsal lak nak story? dah lepas biar lah lepas.. sukati lah aku nak story raya bile pon. nak story pasal raye lima tahun yang lepas pon aku tarak hal. 


tapi raye tahun agak special sket. first time raye dah keje. kat kl pulak tu. jauh tu merantau dari JB ke KL. 5 jam naik bas atau 3 jam setengah ke 4 jam naik kete (kes bawak 120 - 160).


raye tahun ni pon aku tak kemane sangat. takat balik kampung arwah opah kat Tapah and balik kampung nenek kat Muar. pastu tak de nak merayap tak tentu hala sebulan raye cam tahun-tahun sebelumnye. tahun ni gak collection duit raye aku dah kurang.. (aichit! dah beso pon mau duit raye ke?) aku pulak bukanlah muka pemberi duit raye. muka cumils cam aku tak seswai la bagi duit raye.. nanti kantoi umur.. lau pi raye umah sedara yang jarang jumper / tak penah jumpe mesti depa tanye "dah tingkatan bape?" aku pon kembang idung lagi bangga diri.. 


tapi kenangan yang tak leh lupe mase jamuan raye kat tempat aku keje dulu (butik). management bangunan tu organize jamuan raye ari jumaat belah petang lepas solat jumaat. so pagi tu kitorang keje dulu. opah (gelaran kitorang wat supervisor cum second boss kat butik) siap suh kitorang pakai lawa-lawa. yang tak best nye lepas makan kene masuk keje balik. belen jam keje tinggal1 jam setengah je. kasi la kitorang balik awal.. dah tu esoknye kene datang keje jugak.. hampess betul..


so mase jamuan tu memang best gak lah. siap jemput penyanyi datang nyanyik lagi. diorang cakap kumpulan kool.aku ni tak kenal sangat artis mesia so aku pon kureng nak tau.


 antara makanan yang ade disediakan...
sate sama rojak buah. sedap jugak...
 kambing panggang sos black pepper sama fries ketak..
tang ni tak bape best. bukan aku tak suka kambing tapi masalahnye daging dia tak bape masak so tak bape sedap lah gamak nye...
 sup ekoq sama fries ketak and roti..
sup sedap tapi agak berminyak dan sedikit pedas...
yong tau foo..
makanan last sekali aku amik...
yong tau foo ni tak same ngan yong tau foo johor. ni ade kuah cili had johor punye makan ngan sup..




 aksi bukan kugiran...
pasalnye depa pakai minus one jek.. mamat yang pakai songkok tu la dari kumpulan kool.. aku mane lah tau. makan aku tau lah..
 aksi terlampau sedut cendol..
yang ni tak baik tiru tapi lau nak cuba tak salah.. aku rase sikit je cendol tu.. tak minat sangat ngan cendol sebab ade santan..
depa ni colleague aku kat butik.. depa memang rock lah! rindunye kat depa.. 
 aksi snapshot depan butik.. tapi slek lah tak nampak name butik..
cariklah aku yang mane.. ade rupe pemberi duit raye kah??
wat kenangan depan banner jamuan raye.. tak tau lah pasni dapat pi sana lagi sebab aku dah benti keje kat situ..
melainkan aku masuk keje balik kat tempat lame..
hmm... mungkin tidak...






nota kaki: sape-sape nak wat jamuan tu ajak la aku sekali wehh..

No comments:

Post a Comment