Tuesday, November 9, 2010

belajar selagi buleh

sejak masuk kerja baru ni, banyak benda yang ku belajaq. biasalah, dari bidang fashion terjun ke bidang law (HUH?), mau tak nyer? mesti ramai yang tanye awatnya tukaq kerja? aku pon cakap, saja.. lau stay kat satu tempat yang sama tak maju. hidup takdak thrill lah. buat kerja tu lain caranya, hak yang ni lain pulak.

sejak ni jugak tangan aku selalu terdedah pada ink. baik pen ink mahu pon stamp pad ink. balik umah ja tangan ade kaler merah, biru sama itam. ink carbon photostat pon ade.

sejak ni jugak baru aku perasan, kerja-kerja kat opis memakan banyak kertas. betapa banyak membazir kertas kurasakan asyik print, fotostat, wat conteng-conteng, wat draft. banyak lah kertas guna. ingatkan mase kat poli je aku kene bazir kertas, kat sini pon same. mase kerja butik dulu asyik bazir benang (hahaha.. tu pasai lah depa asyik kena beli tongkol benang baru!)

sejak kerja ni, aku lebih banyak berurusan dengan phone. bukan gayut yee.. jawab telefon wasn't my favorite thing tapi bila dah kerja nak wat camna... cakap-cakap sama strangers.. haha macam bagus ja. dah la aku ni jenis yang agak shy nak cakap dalam phone! nak pulak lau ade kaum adam yang called. adus mak aih..

tapi kerja baru bagi aku banyak pengalaman yang aku sendiri tak pikir akan gained. i'm not conveyancing either litigation.. so memang unexpected langsung being accepted by boss.

speaking pasai boss, hak bos pompuan aku ok lagi. hak bos laki aku rasa cam bit intimidated sket. tak tau pasai apa. pasai dia laki kot. pastu lawyer pulak. rase cam takut je ade wat salah..

ok lah.. aku pon tak tau ape nak ngarut lagi. sok-sok aku post yang lain pulak suda

No comments:

Post a Comment