Thursday, November 11, 2010

bayar ikut tarikh???

lunch tadi ingat nak pi bayar berukband ni. ye lah bill dah lame dapat. due date esok pulak tu. so aku pon menggagahi kaki pi ke the weld depan tempat aku kerja. seb baek kedai digi tu tak ramai orang. aku pon terus pi kaunter dan siap kuarkan bill untuk bayar. 


aku pon tunggu la cina tu tengah searh file aku dalam sistem depa. pastu aku tengok muka dia berkerut.


"u suda bayar maa.."
"hah? i belum bayar lagi lah"
"ni dalam sistem cakap sudah"
"belum. bulan ni belum lagi"
"ya ka? kejap ya"


cina tu check balik sistem. dia cakap benda yang sama. aku naik heran. bile pulak aku bayar? kalau bulan lepas punye ye lah aku dah bayar. aku pon pelik.kejadian ni penah terjadi sebelum ni. time tu aku baru first time dapat bill. due date 12 hb. aku dapat dalam 2 minggu sebelum tu. so dengan hati yang penuh semangat (baru first time bayar bill untuk kegunaan sendiri) aku pon pi la kat kedai digi pavilion untuk bayar bill. bile orang kuning tu check sistem, dia cakap tak perlu bayar sekarang. bayar pada 12 hb nanti. 


atenye pelik sungguh. kalau dah dapat bill bukan dah boleh bayar? so esok kita tengok camne. mesti line slow giler pastu lum kul 12 dah hanged. sebab last month aku bayar lewat sehari (13 hb) da dah jammed. pastu siap ade denda lewat lagi. ingatkan hire-purchase kete je ade denda lewat...





 camne ni? ija tak tau ape nak wat.. esok nak pi check ke 13 hb?
(kunun-kununnye wat soalan cam citer Impian Ilyana. sila komen untuk memberi jawapan. hadiah tidak disediakan)

2 comments:

  1. lau saman aku kne tukar berukband len. had yg ni snang nk pi bayaq. kdai dia dkt ngan opis..
    huhu~

    ReplyDelete