Tuesday, October 19, 2010

Nothing Much..

Hmm.. memang pon.. arini pi kerja, balik kerja suma benda yang sama. my life is too rutine.. kengkadang naik bosan.. tak pi kerja takdak duit, cemane nak mencekik? pi kerja bosan + penat.. hari-hari kena siap siaga.. ke mana? ha.. pi kerja lah.. pagi ja dah kalut nak gi bus-stop. lambat naik bas, lambatlah ko sampai tempat kerja.. sampai stesen lrt. nak kena berebut-rebut pulak masuk. dah cam kambing dan aku rase. berebut nak pi makan. just this one berebut nak masuk. kang pintu bunyi melepas.. nak tunggu next train macam celaka lambatnye. lepas tu nak berlumba-lumba pulak ke monorail. ni lagi satu. permah mase few month before puasa monarail wat hal. memang macam celaka wa cakap sama lu.. train lambat nak mampus! selang sejam baru sampai. ade tu sampai berjam-jam. kalau time balik wat hal, ok lagi lah. aku boleh carik alternative lain tuk balik. tapi lau time nak datang kerja wat hal.. hish.. memang di sumpah-seranah monorail ni. aku dah berapa kali kena cam tu. nak pi kerja and balik kerja. penat-penat aku mendaki tangga monorail yang tinggi tu, tengok-tengok manusia beratur bapak panjang. tanye pakcik-pakcik guard kat situ cakap dah lebih sejam train tak sampai-sampai. huh! memang celaka.. buat-buat lagi lau dah lambat kan..terpaksa lah aku turun balik, jalan depan sikit (banyak sebenarnye) dari stesen hang tuah sampai ke depan time square kat jalan imbi tuh naik bas. lau tau, dari umah lagi aku naik bas je.. bile dah sampai tempat kerja kaki dah lenguh-lenguh. macam lari pecut 1000 meter!

Time monorail wat hal time balik kerja pon same.. depa yang tak tahan tunggu keluaq balik. ade yang sanggup berjalan dari raja chulan sampai hang tuah nak naik lrt.. antaranye colleague aku lah.. tapi aku tak wat.. aku ni pemalas.. alternative lain ade aku pon gunakan lah.. tak kuase lah aku nak berjalan dari raja  chulan sampai stesen lrt, nak tempuh bukit bintang and times square tu..

But now.. all trains runs smoothly.. belum ade yang wat hal yang boleh dianggap serius lepas-lepas raya ni. except ade time aritu lrt lambat giler.. aku pon sempat sentap couple of pix wat kenangan..


bapak banyaknya manusia!

Tak pernah seumur idup aku (orang lain tak taulah) ramai orang camni kat stesen lrt. sampai ke tangga beraturnye! ade yang keluar balik. tak tau lah depa naik ape pastu..mase ni aku tak putus harapan. tunggu gak tren.. tren pertama tak berjaya masuk.. tren kedua sampai, aku gunakan skill aku yang terhebat. rempuh masuk dalam tren! yeah! aku memang suka wat camtu. especially time nak naik monorail time ramai orang. kalau lemah lembut je.. alamatnye sampai besok lah ko tak naik. so dengan skill aku tu, sekejap je dapat masuk. memang agak bangga jugaklah aku rase time tu.. ade sorang gadis ni naik same tren ngan aku still tak dapat masuk. aku tengok dia dari dalam tren. kesian pulak.

So everyday my life has been like this.. nothing much.. just a stupid boring routine a has to go through  everyday.. well, that's life, right? so we gotta live it well.. your own way.

Sok kat tempat baru nak naik bas ke tren yek?


No comments:

Post a Comment